2011年2月15日火曜日

赤穂浪士 ”Akourousi"







Bugün paltalkta Türk arkadaşımla konuştum.



Bana Samuray ile Rounin arasındaki farkını sordu.



Rounin diyince hemen ' Akourousi' aklıma geldi.



Bunu anlatmaya zamanım yetmedi.



Buraya yazıp ona göstermek istedim.
Samuray, bir kral için çalışan silahşördür.
Rounin, kraldan ayrıldığı ve bağımsız silahşördür.
Rousi, Rounin ile aynedir.



Bundan 300yıl önce Japonyada meydana gelen olaydı.



Tokyo'da Shugun'un sarayda Asano adında yerel kralı, Kira adında yerel kralın hakarete dayanmayıp kılıç çeker.



Kira hafif yaralanır.



Asano yakalanır.



O zaman sarayda kılıç çekmek ağır cezadır.



Asano idam edilir.



Kira hiç cezalandırmadı.



Asano kralın hüküm ettiği Akou kralılık feshedildi.



Akou Samuray dağıtıldı.



Baş Samuray Oishi ve 47 Samuray, Asano kralın intikamını almaya karar verir.



1 yıl sonra 47 Samuray gizlice Tokyo'ya gider.



14, Aralık ,47 samuray ölümü cezayı göze alıp Kira'nın malik haneye gider.



Kira'nın korumayla savaşır ve Kira'nın kellesini uçurur.



Sonra rahmetli Asano'nu mezara gider ve intikamını aldığını söyler.



Akou samuray teslim olur.



Hükmet, Akou samuray'a idam ceza verir.
Halk, Akourousı'nın gösterdiği fedakarlığı çok sevdi



Halk , Akou rousi'ı övdi.



Bugünlerde halk,hala 14 Aralık Akourousi'nin mazara akın eder.



Onlar için dua eder.



Umarım sizler iyi anlayacaksınız.



6 件のコメント:

  1. Akourousi'yi şansımız yok gibi. :( İngilizce olarak bile çevrilememiş.

    Şubat'ın 26-27 sinde Japon film festivali yapılacak. Orada Akira Kurosawa (En sevdiğim yönetmenlerden biri. :)) Sanjuro da gösterilecek. Samuray filmi niyetine artık onu seyredeceğiz artık. ^^

    Bilgi ve film önerisi için teşekkürler...

    @ Sazlıklardan Havalanan - İlhan İrem

    返信削除
  2. Slm rocker_tr
    İlginiz için teşekkürler.
    Ben de 'Tubaki Sanjuurou' izledim.
    Siz '7 Samuray'i izledinizmi?

    返信削除
  3. @karakacak1953

    Yedi Samuray en sevdiğim filmilerdendir bir de unutamadığım Ran var. Müthiş filmlerdir. 7 Samurayı daha sora 7 Kovboy uyarlaması ile Amerikan versiyonu çıkmıştı.

    Son seyrettiğim Samuray filmi "Yamazakura".

    Takeshi Kitano nun Outrage suç dram tarzı filmi oldukça iyi idi. Aynı yönetmenin daha önce Zatochiyi seyretmiştim. Suç dram tarzında etkjileyici bir filmde Crows Zero nun I ve II bölümlerini seyrettim. Yakınca 3 bölümü geliyor. Aynı yönetmene ait diğer filmlerini araştırıyorum. Umarım türkçe alt yazılı olarak bulurum. Tembellik etmeyi bırakığ. Japoncanın biraz sütüne gitsem. Japonca olarak seyredecem ama. Nedense bir türlü çalışmıyorum. :(

    "Selvi boylu alyazmalımı" al yazmalımı tavsiye ederim. 1978 de yapılmış çok güzel bir filmdir. Türkan Şoray'ın konuşmadan sadece bakışlışları ile duğularını anlatması muhtemeşemdi. Başrollerini Kadir İnanır ve Türkan Şoray'ın üstlendiği bestesini Cahit Berkay'ın üstlendiği. Bir Atıf Yılmaz filmi.

    -Sevgi Neydi? Sevgi İyilikti, Dostluktu, Sevgi Emekti... (Filmden unutulmaz bir replik.)

    @Nana Kitade - Kesenai Tsumi

    返信削除
  4. Slm rocker tr
    Tekrar Merhaba
    Ben de 'Ran'ı izledim.
    Sonra Ben pek şiddetletden hoşlanmıyorum.
    O yüzden Kitano'nun filmi hiç izlemedim.
    Selvi boylu alyazmalımı bunun alamı nedir.
    Bulunca izleyeceğim.
    Elinize sağlık

    返信削除
  5. Selvi boylu uzun boylu anlamına gelir.

    Al (kırmızı/kızıl) yazma (tülbent) daha çok köylerde kullanılır. Saçlarını etrafı temizlerken tozlanmaması ve yemek yaparken yağlanmaması için veya için.

    http://files.myopera.com/Snowdream/blog/alyazma.jpg

    Resimdeki kırmızı tülbent.

    返信削除
  6. Slm rocker tr
    Tekrar teşekkürler.

    返信削除