2011年11月13日日曜日

Van 'da yine Deprem

Geçe ayın depremde hasar gören Türkiye'nin Van'da  10 kasım deprem meydana geldi.
5.6 büyüklük depremde 20 kişi hayatını kaybetti.
Bunun içinde Japonya'dan gelen bir Japon yer alıyordu.
Geçen ayın depremde zarar görenlere yardım için gelen Japon Atsushi Miyazaki kaldığı otelin enkaz altında kalıp hayatına göz yümdü.
Ben bunlardan anlamıyorum.
Neden 5.6 büyüklük depremde koskoca Bayram otel yıkılır.
Neden geçen ayın depremden sonra Bayram otelin hasar tespit yapılmadı.
Neden Bayram otelin çalışmasına izin verildi.

Ben Atsushi Miyazaki için dua ettim. 

2 件のコメント:

  1. Masakuni-san, sorduğunuz soruların cevabı aslında çok basit ama bir Türk vatandaşı olarak benim için gayet mantıklı olarak sorduğunuz sorulara maruz kaldığım için utanıyorum. O yüzden nasıl cevap verebileceğimi bilemiyorum. İnsan hayatı burada çok ucuz maalesef. Dolayısıyla sizin için 5.6 hiçbir şey iken burada insanlar ölüyor. Türkiye'de hiçbir şey doğru gitmiyor maalesef. Vatandaş olarak biz de uyuyoruz. Sonuçta 5.6'da bile yıkılan binalarımız ve ölen insanlarımız ilerki yıllarda da olmaya devam edecek. Çok üzgünüm. Bu utancı sıradan insanlar olarak yaşamaya devam edeceğiz ama birşeyleri değiştirebilecek miyiz, işte onu bilemiyorum...

    返信削除
  2. @Tuğba hiç bir şey değişmeyecek. Şu anda oturduğum ev 6 şiddetinde bir depreme dayanır mı dayanmaz mı bilmiyorum. Türkiye de büyük yatırımlarla yapılan ve büyük sitelerden oluşan Toki evleri bile 6 şiddetinde depremde yıkılacağını rapor edildi. Sıfır ve büyük yatırımlarla yağılan evler bile böyle ise ben pek umutlu bakmıyorum.

    返信削除