2011年6月18日土曜日

Yağmur ay 6月 “梅雨”





























Japonya'da bu ay çok yağmur yağar.











Çiftçiler bundan faydalanıp pirinç ekerler.











Pirinç için çok su gerekir.











Tarla hemen hemen suyla kaplıdır.











Sonra pirinç tohumu soğuk havaya dayanıksız olduğu için önce serada besler.











10 santim kadar büyünce tarlaya eker.











Bu ayın simgesi ' Azisai ' her yerde bulunur.











Ben bunun Türkçesini aradım, ama bulamadım.











Adını bilen varmı?











Azisai 1 yada 2 metre büyüklüğü ve bir kökten 20 kadar çiçekler çıkar.











Japonlar, bu çiçeği çok seviyorlar.











Fotoğraf











1, 2 Pirinç tarlası











3, 4 Azisai




Slm Tuğba san


Sayenizde Azisai'nin adını Öğrendim.


Ben Ortanca'nın Türkiye'de olduğunu bilmiyordum.











1 件のコメント:

  1. Selam Masakuni-san,
    Bu çiçeğin adı türkçede "ortanca"dır bildiğim kadarıyla. Bizim buralarda da sevilir sayılır. :-)

    返信削除