2009年5月3日日曜日

楽器博物館でキルギス音楽見る




Bugün Japonyanın ana yasa bayramdı.
Ben bayram tören seyretmeye gidecektim. Ben gittiğimde hala tören başlamadı.
Onun yerine Enstruman müzesine takıldım.
Burada dünyanın dört bir tarafından gelen müziği enstruman sergileniyordu.Saat 2de bir konser verildi. Biz kırgız bayan ve japon bayan komuz diyen çalgı konser verdi.
Komuz Türkiyenin saza benzeyen kırgız enstrumandı.komuz kırgızın en önemli çalıgı diye söyledi. Konser yarım saat sürdü.
Onlar çok güzel çalıyordular.Hayran kaldım.Onlar kırgız ın geleneksel kıyafetle komuz çaldı.
Buda konsere daha renk kattığından eminim.
Ama o zaman kameramın pil bitti.
Böylece bugünkü bayramım bitmiş.

2 件のコメント:

  1. Masakuni-san,
    Bayramınız kutlu olsun! Şahsen ben daha önce komuz dinlememiştim. Gerçekten güzelmiş. Saz, ud ve zurna da var demişsiniz müzede. Sanırım ben en çok ud sesini seviyorum. Zurna sesi bazen çok rahatsız edici oluyor:) Bunu gençliğime de verebilirsiniz tabii. Güzel bir gün geçirmişsiniz sanırım. Buraya da haziranda japon "Kodo" grubu geliyor. Umarım gidebilme fırsatınız yakalarım. Paylaştığınız,özellikle türkçe paylaştığınız için teşekkürler Masakuni-san.
    Görüşmek üzere...
    Tuğba

    返信削除
  2. Tuğba san
    Teşekkürederim.Sonra bugünde fotoğraf ve şarkı koydum.İnşallah siz beğeneceksiniz.
    Ben türkçe ile yazmaya çalışacağım.
    Sizin bahsettiğiniz 'kodo'nedir.pek anlamadım.
    Umarım gideceksiniz.

    返信削除